Posted on

Jak wyeliminować stres

Do tej pory inaczej radziłam sobie ze stresem, a co jak co, ale akurat stresu w moim życiu codziennym mam aż nadmiar.

Zazwyczaj zajadałam go słodyczami (jak to zwykle w zwyczaju mają kobiety), sporadycznie wyciszałam się paroma kieliszkami wina.

Jak przekonywał mnie psychiatra z krakowa, uniwersalnym lekiem na stres jest dla nas wsparcie społeczności. W trudnych momentach powinniśmy mieć kogoś, kto o nas zadba – nakarmi, wysłucha, przytuli oraz okaże wsparcie. Jak podkreślił, badania pokazują, że u ludzi, którzy mają to szczęście i mogą liczyć na wsparcie ze strony bliskiej osoby, poziom hormonów stresu (szczegóły tutaj: http://zwierciadlo.pl/2012/psychologia/zrozumiec-siebie/hormony-stresu-utrudniaja-osiaganie-celow) jest zwykle niższy. Co zaskakujące, jeszcze lepiej niż pomoc, którą możemy otrzymać od kogoś, pomaga nam pomaganie innym.

Chciałam choć na moment uwolnić się od swojego bagażu emocji i odwrócić swoją uwagę od problemów, z którymi zmagam się codziennie. Psychiatra z krakowa przekonał mnie, że to nie rozwiązuje mojego problemu oraz nie poprawia na dłuższą metę mojego samopoczucia, więc jest niecelowe. Jak stwierdził, przez takie działania pogłębiam tylko swój kłopot, w efekcie czego czułam się jeszcze bardziej zestresowana. Nie pomagają także ucieczki w marzenia, fantazje, bądź także w samoobwinianie i złoszczenie się na samą siebie.

Najlepiej dla mnie byłoby, gdybym nauczyła się przewartościowywać trudną dla mnie sytuację, której doświadczam i gdybym próbowała bez względu na cenę znaleźć w niej pozytywne i dobre strony.

Leave a Reply

